Waarom geweldloze communicatie gewild is bij zorgmedewerkers?

Waarom geweldloze communicatie gewild is bij zorgmedewerkers?

De kracht van empathie in de dagelijkse ‘zorg’praktijk.

Je kent als medewerker in de zorg als geen ander het belang van begrip, medeleven en empathie. Samenwerken met collega’s, nabijheid bieden, aandacht hebben voor de cliënten en rapporteren; het vraagt allemaal om aandacht. Soms kun je hierin tegen conflicten aanlopen.  Een communicatie waarbij je jezelf kan uiten zonder oordeel en met aandacht voor de ander en jezelf, kan bijdragen aan helderheid en verbinding in de communicatie.  Zowel in werk- als in privé situaties.

Met Geweldloze Communicatie leer je duidelijk en helder te communiceren op een manier die de verbinding vergroot. Je leert inzicht te krijgen en ontwikkelt bewustwording in je eigen gevoelens en behoeftes, zodat je met aandacht en compassie deze bij jezelf en de ander kan (h)erkennen.

Door middel van oefeningen in o.a. zelfcompassie, zelfreflectie en mediatie, krijg je inzichten en handvatten om deze basiselementen toe te passen in de praktijk. Je ontwikkelt zo de vaardigheid om ook in lastige situaties in verbinding te blijven met jezelf en de ander. Bekijk de trainingen of incompany trainingen of neem vrijblijvend contact met ons op. 

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.